Blog

Csongrád - Határtalanul témanap - 2015-06-04.

2015.06.29 11:27

Június negyedikén egy ünnepséggel kezdtük a programokat, ezután különböző verseket és leírásokat hallgathattunk meg a Nemzeti Összetartozással kapcsolatban. Ezután az egész iskola előtt bemutattuk a látogatás alatt készült képeket, és elmondtuk az élményeinket. Készítettünk egy kisebb kiállítást is, ezzel kapcsolatban.

Teljes cikk

Csongrád - Határtalanul értékelő óra - 2015-05-28.

2015.06.29 11:18

Az értékelő órán újra bemutattuk a képeket és a programelemeket elmondtuk a diáktársainknak. Most másoknak is volt lehetőségük, hogy elmondják, hogy mi tetszett nekik legjobban a kirándulás során. A végén érdekes beszélgetések alakultak ki, amikor csoportokban még lehetőség adódott a beszélgetésre.

Teljes cikk

Csongrád - Bemutató előadás - 2015-05-26.

2015.06.29 10:58

A hazajövetel után az itthon maradt diákoknak élménybeszámolót tartottunk a magyarországi és az erdélyi látogatás érdekességeiről. Bemutattunk nekik sok érdekes képet. Jó volt feleleveníteni a kirándulás részleteit. Láttuk, hogy sok diáknak nagyon tetszettek a programok. Biztos ők is szívesen elmennének legközelebb, ha lesz rá módjuk.

Teljes cikk

Székelyudvarhely - Ötödik nap - 2015.05.15.

2015.06.29 10:15

Reggeli után indultunk haza. Hazafele megálltunk Segesvárnál és Déva váránál.

Teljes cikk

Székelyudvarhely - Negyedik nap - 2015.05.14.

2015.06.29 10:01

Délelőtt elmentünk a Vargyas szoroshoz nagyon izgalmas túrát tettünk még az eső se állíthatott meg minket!

Ebéd után a hét eseményeit foglaltuk össze játékos feladatottak oldottunk meg. Csoportokban küzdöttünk egymás ellen, és igy nagyon szoros lett a vége.

Este Verseket mondtak nekünk és utána egy filmdarabot adtak elő ami nagyon jó volt sok vicc volt benne. Ezután kaptunk tőlük mézeskalácsot, amit saját maguk csináltak. Ez nagyon jól esett mindenkinek.

Teljes cikk

Székelyudvarhely - Harmadik nap - 2015.05.13.

2015.06.29 09:33

Délelőtt ellátogatunk a Nyerges tetőre felsétáltunk a kopjafákhoz ahol meghallgatunk egy igen szép verset majd utána elénekeltük a Magyar Illetve a Székely himnuszt, és a hol vagytok székelyek dalt.

Délután elmentünk a Szent-Anna tóhoz egy igen érdekes történetet hallottunk. Elsétáltunk a mohos láphoz ahol nagyon vigyázni kellett az iszapra. Fakockákra lehetett csak lépni.

Este Büdös Barlangba látogatunk ahol beültünk, de nagyon kellett vigyázni, mert a kén és a szénmonoxid veszélyes nem szabad beszívni. Öngyújtókkal tudtuk megnézni, hogy meddig ér a kén.

Teljes cikk

Székelyudvarhely - Második nap - 2015.05.12.

2015.06.29 09:20

Reggeli után tanműhelyben elkészítettük a zsanért. A környezetvédő tanulók eközben megnézték a közelben elhelyezkedő Budvár dombját. Megismerkedtek történelmi múltjával, növénytani álattani és tájképi értékével.

Délután felmentünk Oroszhegyre megnéztük a nárcisz mezőt. Szerintünk nagyon rossz dolog hogy egyre kevesebb nárcisz van, nem védik pedig védett nővény. Elmentünk az urusos kúthoz ahol ki lehet próbálni az ottani hagyományokat. Ezután felsétáltunk a Kilátóhoz.

Este a kilátónál szalonnasütés és közös éneklés volt, ami nagyon jól sikerült sok dalt elénekeltünk. Az egyik lány tudott gitározni, és Ő kísérte az éneklést. Szalonna nagyok sok volt és nagyon finom volt.

Teljes cikk

Székelyudvarhely - Első nap - 2015.05.11.

2015.06.29 09:12

Reggel hajnali ötkor indultunk. Délután Tordánál bementünk a Sóbányába ahol vártak minket az Erdélyiek. Közösen szétnézünk és kipróbáltunk sok érdekes dolgot. Ezután közösen mentünk Székelyudvarhelyre.

Este vacsora után körbe vezetek minket a városban.

Teljes cikk

Csongrád - Ötödik nap - 2015.04.24.

2015.06.29 08:55

Reggeli után elbúcsúztunk elköszöntünk egymástól majd elindultak haza.

Teljes cikk

Csongrád - Negyedik nap - 2015.04.23.

2015.06.29 08:47

Korán reggel indultuk Budapestre. Délelőtt megnéztük a Halászbástyát, Mátyás templomot, ami nagyon szép volt.

Délután a Dunán hajókáztunk. Hajózás után megnéztünk az Országházat majd lementünk a Parlament Múzeumába ahol Magyarország régi politikáját nagyon látványos és érdekes volt.

Este betekintést nyerhetünk a Néprajzi Múzeumba. Nagyon sok régi ruhákat, fegyvereket hagyományokat tekinthetünk meg.